27 hela veckor.

Idag har jag gått 27 hela veckor och går nu in i vecka 28. Magen är verkligen framträdande nu och det börjar bli svårt att anväda sina gamla kläder. Okej byxorna fick jag byta ut för länge sedan, men nu börjar även tröjorna att bli för korta.
När jag ska ta mig upp ur soffan så måste jag ta stöd med händerna för annars så går det inte.
Kan bara tänka mig hur det kommer att bli om ett par veckor.

Nu kan man verkligen se att bebisen gör akrobatiska rörelser där inne i magen, då hela magen blir sne när den bökar omkring. Och nu kan man också se om den skjuter ut rumpan eller så för då blir det som en utbuktning precis där den är.

Har börjat få sammandragningar också och det är väl inte så jätteroligt men tydligen inte alls ovanligt. Då blir magen hård som en fotboll och det blir lite tungt att andas.
Oftast får jag det när jag är ute och promenerar, det är tydligen kroppens sätt att säga till att man ska ta det lugnt.
Men jag måste ju ut med hunden och sitter jag inne hela dagarna så blir jag tokig.

Nu pockar lill*n på uppmärksamheten och det kurar i magen så det är nog dags att ta sig något att äta!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0