En ny era.

Så är det ju. En ny era är ju verkligen på gång att startas för min del, eller det har den ju redan gjort egentligen. Ni skulle ha sett mig för ett år sedan. Eller det räcker med att gå tillbaks till början av året. Då var det fest VARJE helg, och jäklar vad kul vi hade. Nu prioriteras andra saker och mitt partyalterego är som bortblåst. Det känns inte ett dugg jobbigt och jag trivs faktiskt med att sitta hemma en lördags kväll och kolla på nån serie och förundras över när lill*n rör sig där inne så att magen hoppar.
Nu är det ca 14 veckor kvar tills bebben beräknas komma och även fast det känns som en evighet så är jag ändå inne i den sista fasen av graviditeten. Nu ska den bara växa och må bra där inne, medans jag bara kommer att bli tyngre och mer otymplig. Senaste veckorna har magen verkligen ökat i omfång och att ta sig upp från låga höjder tex när man ska kliv ur en bil börjar kännas lite fogarna. Men det är värt allt! Det blir värt allt varje gång lill*n sparkar eller lever om där inne. Känslan går inte att beskriva.
Att vara gravid är verkligen inte alls så som jag trodde att det skulle vara. Det är inte en dans på rosor och allt är inte rosaskimrande hela tiden, men samtidigt så är det det ändå...nu svamlar jag, men jag kan inte beskriva det på nått annat sätt.

Ett ord som dock beskriver hur jag känner mig för tillfället är dock, LYCKA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0