Jag är så lycklig, jag är sååå lycklig....

Jag har hittat hem i körvärlden!

Min kära granne U har i många år vart med i en kör som heter Rönninge Show chorus och som sjunger Barbershop, nu har hon dock slutat men har länge vart sugen på att börja i en mindre barbershopkör. Sagt och gjort så lyckades hon lista ut att det finns en kör i Södertälje som sjunger just barbershop och eftersom hon vet att jag älskar att sjunga så drog hon med mig också.

Det jag fick höra innan vara att det var en gästkväll där man fick komma och hälsa på för att se om det var nått man var intresserad av att börja med, men riktigt så var det ju inte!

Det var bara att hoppa in i kören och köra på så gott man kunde med stämmor och allt!

U som är rutinerad i branchen föll lätt in i sången, medans jag mest stod och gapade för att dom var så duktiga. Tog väl ett par toner och hoppades på att det inte lät helt förskräckligt men det var ingen som klagade iallafall!

Sen så kom nästa grej.
Körledaren kommer fram till oss och säger att vi skall följa med henne till ett litet rum, där vi var och en ska ha ett sångtest tillsammans för att se hur "bra" vi sjunger och om vi platsar...HJÄLP!
Jaha...så där stod jag som ett fån....ehhhhhh....jahaaaaa.....hehehe....var typ allt jag fick ur mig....
Men dom var så vänliga och förstående så dom bad mig sjunga en valfri låt bara så där....Ehhhhh....jahaaaa...hehehe...vad ska jag sjunga....ehhhh...hmmmm...

Tillslut fick jag ur mig ett par rader från en gammal låt som jag brukade sjunga när jag var med i kyrkokören för ett par år sedan....det gick ju så där ska jag väl säga!
Men sen gick det desto bättre när om bad mig ta ut tonerna i sång som hon spelade på pianot, då kände jag mig riktigt stolt.
Häpp så var dom klara och så förklarade dom för mig att min röst passar bäst för att vara BAS i barbershop så sagt och gjort nu är jag en av BASARNA i Telge Harmony Chorus!

Ska passa på att göra lite reklam för dom också! Gå in på www.telgeharmony.se för att lyssna på en av låtarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0