Fröken Duktig!

Jajamensan! Idag har jag vart ute och gått i spöregnet med grannen och hunden i över 1 timme, känner mig fasligt duktig. Och gudarna skall veta att jag behöver det, så nu har jag och grannen bestämt att det skall vi göra till en vana. Mycket roligare att gå MED någon i stället för att behöva gå helt själv med bara hunden, självklart är det också trevligt men hunden pratar ju inte tyvärr.

Ska verkligen försöka få lite rätsida på det här med min motion, eller rättare sagt jag måste få rätsida på det annars kommer jag att vara invalid vid 30....hehe...

Annars så är jag lite grinig på A kassan och AF. Har pratat med båda för att försöka få reda på om jag får behålla något av A kassan då jag skall plugga Matten och naturkunskapen. Men det är tydligen ett jäkla krångel med papper och annat som skall fixas innan jag kan komma igång. Jag vill börja NU! Är lite rädd för att jag skall tappa motivationen annars och tiden går ju! Hon på A kassan tyckte att jag skulle sätta igång ändå och hoppas på det bästa! Vilket korkat svar, tänk om det då visar sig att jag sitter och fyller i Kassakorten och pluggar samtidigt och så visar det sig att jag inte får några pengar under den tiden, då blir jag ju återbetalningskyldig för sjutton! Vad är det för troll som sitter på våra Kassor och Arbetsförmedlingar egentligen?

Men men skit i det för tillfället för nu skall jag ta och beta av lite mer av körkortsprogrammet, även datumet för teorin närmar ju sig sakta men säkert!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0