Det regnar ute men vad gör det?

När jag är lycklig så skiter jag fullständigt i om vädret är piss.

Idag regnar det och är mulet, men det gör inget för jag får umgås med min underbara egna lilla familj. H är ledig idag och är i städartagen. Själv är jag fortfarande lite däckad av förkylningen och känner väl ingen större lust inför att städa, men å andra sidan så kan jag ju inte låta dammråttorna och alla andra objdna gäster äta upp mitt hem.
Frågan är bara varför det är så förbaskat tråkigt att städa?
Jag är och kommer aldrig att bli en sån där tjejig tjej som dom flesta är. På vissa plan är jag förvisso det när det kommer till skor och kläder och annat roligt. Men när det kommer till att städa och dammsuga 7 dagar i veckan så går jag fetbort. Jag ser röran men jag orkar bara inte göra nått åt saken. Annat är det när jag vet att vi ska få gäster hem, då jäklar kan jag städa som ingen annan. Då brukar H slänga kärleksfulla blickar på mig och man ser hur lycklig han blir.
H däremot är tvärtemot dom flesta killar väldigt duktig på att städa, och det kan jag skatta mig lycklig för.

Gjorde ett tappert försök häromdagen med att försöka plocka upp Harrys leksaker för att lägga dom i en korg, det tyckte Harry var en mycket god idé och började genast plocka ur alla igen för att sedan lägga dom på väl valda platser runt om i lägenheten.

Jag är helt enkelt inte nått freak när det kommer till att städa, men vad gör det egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0