Himmelska helg!

Ett jobbpass kvar och sen helg! Smakar på ordet helg och tycker att det smakar himmelskt!
Jobbar man som jag varannan helg och därtill heldagar dom helger man jobbar så är de lediga helgerna heeelt underbara.
Nackdelen är väl bara att man försöker pressa in så mycket som möjligt under de där två korta dagarna.
I helgen blir det iallafall massa med mys, gubben jobbar tyvärr på lördag och har sedan julbord med jobbet men det gör inte så mycket för jag och prinsessan ska till Tyresö och hälsa på min kusin och man.
Är den årliga glögglunchen som ska klaras av och om jag får tro något i förväg så kommer dom inte att göra någon besviken. Längtar redan!
På kvällen blir det lördagsmys med min lilla familj och sen förhoppningsvis lite sovmorgon på söndagen, men det är nog inget jag ska räkna med. Söndagen är redan nu fullspäckad då vi ska försöka hitta på något med vår lilla tjej. Funderar på TomTits eller kanske nått lekland, det är hon värd! Ska försöka klämma in lite julhandel också.
Sen är helgen slut och en ny arbetsvecka tar vid med jobbhelg som följd, så ser mitt liv ut just nu.
Många skulle nog säga att "fan vad tråkigt". Jag säger "fan vad glad jag är att jag har ett jobb som jag trivs med".
Visst, jag tycker inte heller att det är jättekul att jobba hela dagar varannan helg, men jag vet att det är tillfälligt och därför kan jag ta det.

Idag blir det lunch med Tolla och Belsebub, ska bli najs att prata lite skit och äta lite kinakäk. Sen kvällspass och sen hem för att äntligen få helg!

God Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0