Sångpåse.

Är hemma med sjuk liten pyra igen, inte så farligt den här gången men då magsjuka går på hennes avdelning och hon idag och igår har vart riktigt lös i magen så tar jag det säkra före det osäkra. Orkar inte med en vända magsjuka till!
Idag är jag ledig men skulle ha jobbat i morgon, men det får bli till att vara hemma med lillhjärtat istället och se till att hon verkligen blir frisk den här gången, hon är fortfarande hostig och att på det få magsjuka igen känns inte som någon bra kombo.
Att ha henne hemma när hon är så pigg som hon är nu är som att ha en liten tornado som röjer!
Har precis städat hennes rum och försökt få henne att hjälpa till, gick sådär. Och nu hör jag hur hon röjer runt i rummet, mycket roligare att leka när nån städat ju!

Var uppe en sväng i Centrum för att handla lite lunch och kunde då inte låta bli att gå in vår alldels egna lilla barnklädesaffär som vi har i vårt minimala Centrum. Mycket trevlig ägare med mycket fina saker och mycket dyra priser.
Skruttan började med att få ett utbrott då hon inte fick öppna en burk med små små träleksaker i. Pratade dock lugnt och bestämt med henne och det gav faktiskt ett bra resultat.
Som de flesta vet så har jag en passion för att sjunga, är blyg och blir generad om nån ber mig sjunga när jag är nykter. Fråga mig på fyllan så får ni ett annat svar.
Skämt och sido, min lilla tjej verkar ha ärvt sångintresset av mig och vi sjunger barnsånger tillsammans varje dag.
Vet också att dom på dagis har en påse med små figurer i som barnen får plocka upp och sen sjunger dom en låt som passar till figuren. Dagisfröknarna har berättat att lillskruttan älskar detta och då kanske ni förstår min lycka när jag såg att dom hade en sån i den lilla snordyra barnaffären i vårt lilla lilla Centrum.

Perfekt julklapp tänkte jag och handlade utan att tänka på vad den kostade. Dyrt, dyrt, dyrt....
Men försvarar mig med att den var handsydd och att jag vet att min prinsessa kommer att älska den.

Om ni blev nyfikna på vart jag köpt den så heter affären www.mybabys.se och dom har även internetshop.

Nu lunchtime och sen förhoppningsvis lite vila.

Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0