Julbord, utgång och båtfest!

Hur gick det då? Hur blev helgen? Hur var julbordet?

Julbordet var heeelt fantastiskt, kan ju börja med att säga att jag aldrig sett så många sillsorter i hela mitt liv. Goda var dom också. Åt ungefär hälften av allt jag hade på tallriken sen var det bara att hämta nästa omgång med skinka och andra godsaker. Bäst måste jag ända säga var dessertbordet. Jag var i himmelen!
Polkagrischeesecake, pekannöstpaj med segt kolatäcke, mjölkchokladmousse, glöggcheescake...kommer inte ens ihåg hälften av det jag åt, det var vad JAG åt, sen fanns det minst lika många olika sorter kvar som jag valde bort för dessa alternativ. Så underbart! Bäst var ändå chokladmoussen som jag hade smugglat med mig i väskan om det gått! Har drömt om den tillochmed!

Efter julbord blev det lite eftersnack och dricka hos han som bjöd oss, lite koll på hans fina bilar och många skratt blev det.

Av någon anledning kom jag på den briljanta iden att kvällen inte borde sluta där, så jag fixade utgång tillsammans med brorsan hans tjej, min underbara Marion och hennes kille. Efter ett par kannor shots på Texas Longhorn så gick vi vidare till nån liten skitkrog i Södertälje. Där var det inte särskilt kul så då föreslog Marions kille att vi skulle ha efterfest på hans båt.
Sagt och gjort så blev det. Om det han kallade båt var en båt eller en yatch ska vi låta vara osagt, men stor var den och en massa sprit fanns det i den också.
Som vanligt så totalspårade det och jag kom hem runt halv 7 på morgonen. Gubben hade åkt hem redan vid kl12 så han var vaken när jag kom hem, jag gav honom en blick och slockande sedan.
Vaknade efter ett par timmar, kändes som om jag var överkörd av tåget, tog en alvedon och efter nån timme så var jag faktiskt med i matchen igen. Hämtade lilltjejen och sen hade vi mys hela dagen, som jag hade saknat henne, mitt lilla hjärta.
Upptäckte ett STORT blåmärke på armen och även en bula i huvudet, ringde till Marion som upplyste mig om att det troligen kom i från när vi voltade ner för trappan i båten, jasså inget värre!

Betyg?
Sjukt rolig helg!

Tack alla som var med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0