Mansgris någon?

Ibland är min man en mansgris.
Tex när han tar av sig kalsongerna i vardagsrummet och låter dom ligga där tills jag plockar upp dem.
Eller när vi är på stranden och han bara mååååste svalka sig för att han håller på att svettas ihjäl för att det är så varmt och utan betänkligheter slänger sig i låter mig stå på kvar på stranden för att ta hand om barnet. Sen ligger han i och simmar i 20 min medans jag plaskar med barnet. Väl vid bilen så frågar han. Varför badade inte du älskling?
Eller när har skyller på att han inte kan byta bajsblöjor för att han har så mycket bättre luktsinne än mig och att jag därför borde göra det som inte störs av lukten på samma sätt, dessutom borde jag vara van genom jobbet anser han.
Eller när han bläddrar på tvn och inser att Jönssonligan, Repmånad eller annan svensk tvklassiker går, då måste han se det även om han sett filmen 10959343205 gånger och kan varenda replik utantill, det är det som är tjusningen nämligen(Varför visar dom inte Dirty Dancing, The Notbook eller TopGun lika ofta?).


Trött blir man.

Men allt som oftast så är han underbar och omtänksam. Fotmassage, mysiga kramar och god mat är något som hör till vardagen.
Sen är han väldigt bra på att säga Jag Älskar dig minst ett par gånger per dag och det överväger det mesta, alla mansgrisfasoner till trots.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0