Förtydligande!

I ett föregående inlägg skrev jag citatet "kärlek gör inte ont". Har snott det av Oprah Winfrey då hon brukar säga det till kvinnor som trots upprepad fysisk och psykisk misshandel går tillbaks till sina soprötter till män. Jag står fast vid min hållpunkt att kärlek inte gör ont. Då pratar jag alltså om kärlek. Den där underbara känslan man känner när man får fjärilar i magen, knäna är som gelé och hjärtat slår volter. Det är kärlek för mig iallafall. I bästa fall är den besvarad och då är det inte mycket i livet som kan bli bättre.
Kärlek för mig är inte när man gråter, gör illa sig själv eller överväger självmord. När någon man älskar får en att må så så är det för mig inte kärlek.

Finns mycket att tycka och tänka om när det kommer till kärlek, men smaka på ordet K-Ä-R-L-E-K....
Det är ett sött och mumsigt ord, inte illasmakande och oaptitligt.

Vi är alla värda att känna kärlek och då framför allt vi kvinnor, då vi av nån konstig anledning blandar ihop kärlek med något helt annat.

Tankar, kommentarer och ifrågasättningar? Gärna!

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

:) Kärlek är mysigt.

2010-06-20 @ 20:48:08
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0