I belive!

Har inte alla hört att vill man något tillräckligt mycket så kommer det tillslut att slå in? Finns det inte tillochmed böcker i ämnet? Har för mig att boken "The Secret" handlar om ungefär det. Har tänkt att läsa den länge, men vem har tid när man har en vild unge.

Det jag vill komma till är att jag faktiskt tror lite på det här.
Inte för att jag tror att enbart tankekraften kan göra så att man kan få allt man önskar sig här i livet. Men har man drömmar som man vill uppnå så kommer man ju omedvetet att kämpa för att ta sig dit!

För att ta ett exempel så har ju den här veckan vart en riktig skitvecka för mig jobbmässigt sätt. Och jag har bett till alla håll och kanter och hoppats på att jag ska få jobba den här veckan. Och äntligen har mitt önskande gett resultat. Kommer att jobba både lördag och söndag. Men kommer ändå att kunna gå ut på lördag! Underbart.
Självklart så är det ju inte bara mitt önskande som gjort att jag får jobba, utan jag måste ju ge mig själv credd för att jag lagt ner ett hårt arbete på att få folk att gilla mig på jobbet, som timmis är det A och O! 


Så nu har jag bestämt mig för att jag ska börja önska mig saker lite hårdare! Jag ska förverkliga mina drömmar! Inga overkliga, obestigliga drömmar. Men drömmar om ett fast jobb och att kunna flytta så småningom.
För en sak är säker. När jag flyttar härifrån så är det för att jag har råd. Inte för att imponera på grannen!

Call me Crazy, that´s just me!


Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Då ska jag fortsätta tro & hoppas & vilja. Men kärlek känns tyngre än hopp om ett fast jobb.. :( Blöö.. skit i samma, allt blir bra i slutändan. Puss på dig och hoppas eran Lördagskväll blir fantastisk.

2010-03-19 @ 22:02:09
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0