Blåögd och paranoid.

Bara ett par minuter efter att jag kommit innanför dörren idag så ringde det på dörren, jag kikar genom dörrhålet och ser att det står en ung tjej där, öpnnar utan att tänka mig för (hade jag aldrig gjort om det stått en kille där ute. Blåögd nummer 1.). Självklart är det en försäljare, det visar sig att hon kommer från e-on. Tror jag om man får tro brickan hon visar upp, men den kan ju vara falsk (paranoid). Hon säger att hon vart i området i en vecka och att hon vill sänka vårt elpris, jag säger att jag inte är särskilt insatt i våra elpriser och att det är gubben som tar hand om det. Hon frågar när han kommer hem och jag svarar att jag inte vet men att han nog är intresserad av att sänka vårt elpris 8blåögd nr 2.). Hon säger att hon skall återkomma nån gång runt 18.30 och ber mig till dess ta fram en elräkning så att vi kan jämföra för att se om hon kan komma med ett bättre pris.
Stänger dörren nöjd med att kanske kunna spara lite pengar. Hinner knappt stänga dörren föränn jag blir superparanoid och börjar tänka på alla artiklar man läst i Mitt i om luredrejare som försöker sälja el till ont anande blåögda människor till mig själv.
Kan det vara så att här är fallet?
Blir ännu mer paranoid och försöker komma på om hon på något sätt såg ut som en skurk.....?????
Hon hade ju faktiskt tatueringar på fingrarna....kan det tyda på att hon är en skurk???
Neehhhh, skäms och känner mig fördomsfull!
Men den där paranoida känslan släpper liksom inte och jag blir irriterad på mig själv för att jag öppnar dörren för en vilt främmande människa, borde jag inte ha lärt mig av misstaget då jag kl 22 på kvällen lyckades släppa in två biffar som ville sälja dammsugare? Där stod jag med en bebis på höften medans dom undersökte hur min dammsugare fungerade, som tur var så var det faktiskt så att dom var dammsugarförsäljare men ändå, hur dum och blåögd får man bli!

Nu känner jag mig fördomsfull, blåögd och paranoid. Allt på samma gång, måste nog ringa och varna gubben för att det möjligtvis kommer förbi en tjej som säger sig komma från e-on och vill sälja el, som kanske är en skurk och har nån kompanjon lurande i trappan.

Eller så är hon bara en helt vanlig tjej som vill sälja el?

Eller?
Fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Veronica

Bara bra att du tänker så, allt för många blir lurade!!! Vi åkte dit en gång... aldrig mer!!! fick en bluff faktura =(

kram tjejen

2010-10-20 @ 16:07:10
URL: http://virrisbyvirris.blogg.se/
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Haha.. :) Ja, kanske är det vettigt att tänka så..

2010-10-20 @ 19:50:45
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0