Idag, söndag.

Så där skönt mätt just nu, idag fick det bli hemlagad svampsoppa till middag. Passar bra när man är lite frusen en söndagskväll.
Kul att vara kreativ i köket också och det känns alltid lite extra bra att göra mat med bra råvaror, egenplockad svamp. Kan det bli bättre?

Annars har det vart en mycket lugn söndag, var ju ute och gjorde stan osäker igår (inte alls, vi åkte hem med sista tåget) då Belsebub fyllde 25. Vi började i Tyresö och åt underbart god mat hos en nära vän, sen blev det taxi in till Kellys på söder där vi tog ett par shots, fick nån vidrig jäkel av mina kära bröder och utan att överdriva så var det väldigt nära att den kom upp igen. Ska sanningen fram så tappade jag suget lite efter det och när vi sedan skulle fortsätta till Underbara Bar så hade jag redan börjat bli lite småseg. Underbara Bar var för övrigt ett mycket trevligt ställe dit jag gärna skulle kunna tänka mig att gå igen, om det inte vore för det att jag faktiskt hör och häpna inte tycker att krogen är så rolig längre.
H och jag stannade en stund för att fira födelsedagsbarnet som kom från annat håll, men efter en drink eller två så gav vi upp och lämnade det annars mycket trevliga sällskapet.
Vi gick till Södra station, smällde i oss en korv med bröd (livsnödvändigt) och tog sedan sista tåget hem. Fick lite flaschbacks då jag satt på Södra station, såg en man ta livet av sig bara några meter ifrån mig för många år sedan på just södra station. Tänker oundvikligen på det varje gång jag är där, bara blir så.

Tågresan var för lång och jag fick sova en stund i H famn (underbara du!).
Väl framme så tog vi en rask promenad hem som tar ca 25 min (också livsnödvändigt). Ramlade i säng och vaknade som vanligt vid 7 tiden i morse. Så är det att vara småbarnsförälder, även fast de små liven inte är hemma så sitter rutinen i ändå. Låg och drog oss till halv 10 och sen dess har vi bara njutit av vår tillvaro.
För ska jag vara ärlig så kan det vara så att jag är en av världens lyckligaste kvinnor.
Jag har allt som betyder något. En familj, god hälsa och kärlek i massor. Vem behöver något annat?

Nog om detta. Hoppas denna söndag har vart bra även för er kära vänner.
Nu ska jag gå och ge min lilla familj en stor Kram och tala om för dem hur mycket jag älskar dem, gör det ni också för det kan aldrig sägas för mycket.

Länge leve livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0