Lördagsmorgon och på bättringsvägen!

Jag lever, jag mår bättre och tror att jag är på väg upp från virushålet!
Om inte annat så kan man ju tycka att man borde bli resistent på kuppen mot dessa dagissjukdomar så mycket sjuk som jag vart den här hösten, värsta jag vart med om!

Hade trots att jag var gräsänkling en trevlig kväll igår. Lyckades lura hit mamma och lillebror på middag och det var mycket trevligt. Kändes skönt att för en gång skull inte vara hela familjen utan bara delar av den, blir lättare att föra en disskution då.
Pappa och storebror är i St Annas Skärgård på den årliga gubbmiddagen som anordnas av min svägerskas pappa. Tydligen så är det mycket god mat, öl som dominerar.

Idag har jag inga planer alls, förutom att jag ska byta overallen som jag köpte till busfröet på Stadium.se för ett par veckor sedan. Jag har tydligen missat hur stor hon har blivit, var helt bombsäker på att en 92 skulle räcka men när jag provade den på henne så insåg jag snabbt att det är lika bra att byta till en 98 då den satt perfekt nu! Vill gärna ha lite växutrymme.
Hoppas bara att den finns i den färg som jag beställt, den är verkligen skitsnygg! I år fick det bli en Everest, vilken jag fått tips om att den ska vara bra, gillar verkligen utförandet och materialet känns bra.
I övrigt så pratade gubben om att han skulle sätta på vinterdäcken idag, men man får väl se hur det blir med det men tanke på att han fortfarande inte kommit upp. Det var tydligen generöst med dricka på tillställningen han var på igår.
Men han om någon är värd en ordentlig sovmorgon så som han sliter för att få vår vardag att gå runt!

Jag är på jakt efter en klänning, en snygg men ändå enkel sådan.
Min älskade svägerska fyller 30 i slutet på oktober och då blir det så klart stort kalas. Skulle vilja ha en ny snygg LBD men jag har inte hittat nån som jag fallit för ännu.
Däremot har jag hittat ett alternativ på H&M som jag kan köpa utifall jag inte hittar nått annat.
Kanske ska passa på att prova den idag när vi ändå ska till stadium. Då blir gubben glad, INTE!
Men va fasiken, lite får han tåla om han vill att kärringen hans ska se lite snygg ut!

Sitter och laddar och peppar mig själv för att komma ut på en långpromenad som jag vet behövs! Blir nog en långsam sådan då jag fortfarande inte känner mig helt kry, men bättre det än inget.

Verkar bli ett underbart väder idag och det ska jag verkligen försöka ta reda på, inte många sådana här underbara höstdagar. Och har jag förstått det rätt så har det ju förutspåtts att denna vinter kommer att bli den värsta i mannaminne! Brrr....! Det påminner mig föresten om att jag måste köpa nya vinterskor, åhhh vad glad guben kommer att bli! Hahaha.....

Kommentarer
Postat av: Tiger

Haha, gubben din är en bra gubbe han, som kämpar och sliter! Badu, 98 köpte jag till Rassefnasse och han är ju typ i samma size som din pyra! Vilket Stadium ska du till? När? :)

2010-10-16 @ 09:38:37
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0