Plugg och städdag?

Ja, det är vad jag borde göra. Börjar plugga på nya kursen, städa borde jag också göra.
Gör det sen.
Nu ska jag njuta av ensamheten ett tag, det är måndagmorgon. Pyran är på jobbet, gubben jobbar och det är fint väder ute. Ska sätta mig i soffan med en kopp the och bara vara, det är jag värd!
Ja, jag ska så klart plugga och städa också, men inte just nu på stört!
Missade topmodel igår, kanske kolla på det? I love våran OnDemand Box!

Imorrn ska jag göra första uppdraget på den här kursen och jag har en känsla av att det kommer att vara ett stooort uppdrag med många frågor. Kursen ligger på 200p och det är bara 3 uppdrag, brukar vara ca 5-6 uppdrag på en 200p kurs. Så jag ska ladda ordentligt med plugg idag, när jag funnit energin och motivationen vill säga.

Idag var det riktigt kallt när jag skulle lämna lillskruttan på dagis, fick bli vinterjacka och täckbyxor på. Så svårt att avgöra vad man ska sätta på de små liven kan jag tycka. Jag vill inte att hon ska frysa men inte heller svettas.
Brukar gå in på yr.no (norges SMHI) för att se hur vädret ska utveckla sig under dagen. Idag skulle det hålla sig runt 5-6 grader och blåst så då tyckte jag lite tjockare kläder passar bra.
Något som jag dock kan bli förvånad och lite förbannad över är när man ser barn som springer omkring utan både mössa, vantar och överdragsbyxor. Nu menar jag inte på vårt dagis för där är dom noga. Men överlag när man ser barn göra det, hur tänker föräldrarna då?

Nehee, dags att göra the och krypa ner i soffan en stund.


Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Vad jobbar lilla pyran med då? ^^, Hihi.. Det där med kläder på barnen under hösten och våren är inte lätt alls. Urs! Det är ångestframkallande. :)

2010-10-18 @ 18:16:08
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: Carina

Hahaha, ja jag såg att jag skrev fel. Ganska komiskt!

= )

2010-10-19 @ 08:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0