Maskrosor.

När jag läser min egen blogg så känner jag ibland att jag framställer mig som lite hellylemamma.
Det stämmer ju inte alls med verkligheten.
Ni som känner mig eller har träffat mig IRL har nog en annan bild av mig. Visst är jag nu sen jag fick barn en helt annan människa än innan, en mycket bättre människa men för det är jag ingen perfekt bullbakande mamma med härligt rosiga kinder. Nehej, mer en trött, sliten och i övrigt nöjd mamma som uppskattar vardagens vanligheter mycket mer än innan jag fick barn.
För livet är ju inte som i sagan eller i dockusåpan. Nej, livet som mamma är så mycket bättre än så. Trots smutstvätt som aldrig sinar, kräkssjukor, förkylningar från helvetet, bvcbesök, trotsiga barn och nätter med alldeles för lite sömn.
Ingen dans på rosor, men kanske en dans på maskrosor?

Att vara förälder är något som man är förunnad att vara och som inte går att förklara föränn man är det.

Livet är för kort för att inte uppskattas.


Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

I miss you. <3

2010-09-05 @ 19:46:08
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0