Rösträtt!

Föredrar att hålla politik borta från min blogg så gott det går, då jag känner att jag är alldeles för dåligt insatt för att kunna disskutera det.
Men en sak som ligger mig varmt om hjärtat det är vår rösträtt!
Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan välja att inte gå och rösta. Folk som man stöter på som säger att de inte ska rösta skyller på att dom inte bryr sig och inte gillar politik, men det är ju för fan inte det det handlar om.
Sin rösträtt har man för att kunna uttrycka sig hur man vill hur vårt Sverige ska se ut.
Väljer man att inte utnyttja sin rösträtt så ska man inte heller klaga, PUNKT SLUT!

Rösträtt är ett privlegium och något som vi ska var stolta och glada över.
Så du som sitter där ute och inte vet vad du ska rösta på eller funderar på att skita i att rösta.
Masa dig upp till din vallokal den 19 sept och hör dig för vad de olika partierna har att säga eller rösta blankt, för då har du iallafall gjort din röst hörd och det tycker jag är viktigt!

VAL Söndagen 19 september.

RÖSTA!

Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Mycket bra Carina. Helt rätt.

2010-09-07 @ 15:38:08
URL: http://tiger.blogg.se/
Postat av: F

Håller med!

Finns massa länder som itne har demokrati och inte har någon rätt att rösta eller tycka till. Vi har det väldigt bra! :)

Kram!

2010-09-07 @ 20:59:49
URL: http://powerfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0