Förkylningar, jobb och badrumsrenovering.

Som rubriken lyder så ser mitt liv ut för tillfället. Efter en låååång jobbhelg med storförkylning på intågande så är jag nu sjuk, glad att jag orkade helgen iallafall men idag fick det bli sjukstuga hemma för min del. Har dock inte ron att ligga nerbäddad då vi fick besked om att de ska börja med vår badrumsrenovering på onsdag. Kan nu först i efterhand när jag rensat ur hela badrummet inse omfattningen av alla saker som rymts i vårt inte allt förstora badrum, imponerad! Har slängt massa med skit så som gamla smycken, smink, trasiga diadem, halvfulla shampooflaskor och massa med annat. Så nu ska det bli spännande och se hur väl vi kommer att klara oss utan vårt badrum och tvättmaskin i 4-5 veckor eller troligtvis fler veckor då det utan tvekan kommer att finnas fuktskador. Men det får det vara värt för det kommer att bli såååå snyggt!
Måste nästan fota före och efter bilder så jag kan förstå att det värt besväret efter den här pärsen.

Till råga på allt så kommer dem troligtvis att börja med kökrenoveringen om ett par veckor, så har vi riktigt TUR så blir det både badrumsrenovering och köksrenovering samtidigt, HALLELUJA för det.....eller inte.
Blir väl att bo hos mina och gubbens föräldrar i omgångar. Bara att bita ihop och deal with it.

I övrigt så är min lilla prinsessa så otroligt rolig och uppmärksam just nu. Hon är en som en svamp som upprepar allt man säger, så det är munkavle på här hemma när det gäller svordomar och annat. Eller tanken är att det ska vara munkavle på, men det går sådär.
Är även inne på den riktigt slutspurten på pluggandet också och om några veckor är jag helt klar och kan lägga det bakom mig, kommer att bli otroligt skönt att kunna släppa den bördan.

Längtar till våren redan och tycker att den här vintern gjort sitt nu, inser tyvärr att det är ca hälften kvar innan man ens kan börja hoppas på våren.
Men som jag sa tidigare, bara att bita ihop och vara glad för det man har.
LIVET!


Kommentarer
Postat av: Veronica

vad roligt att ni får nytt!!! det blir ju så snyggt!!! kramizz

2011-01-10 @ 13:28:40
URL: http://www.virrisbyvirris.se
Postat av: Tuger

Skönt med renovering. Gör ju inget med lite nytt lixom. När ni är friska igen måste vi ses. Puss!

2011-01-10 @ 18:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0