Tacksam.

Ja, jag är tacksam.
Jag gnäller, gråter och är missnöjd minst någon eller några gånger per dag! Hur många känner igen sig?
Erkänn, nått är det alltid som är fel. Är det inte vikten så är det vädret. Är det inte ekonomin så är det bristen på tid.
Och ja, det är mänskligt att gnälla, gråta och vara missnöjd.

Men hur ofta är vi tacksamma? Tacksamma för att vi har tak över huvudet, hälsan i behåll, rinnande vatten, vänner och familj som älskar oss m.m???

Jag kan villigt erkänna att jag är usel på att vara tacksam för dessa saker och då är jag ändå ganska så bra på att försöka säga till mina nära och kära hur tacksam jag är för dem, men ska det jämföras med i hur ofta jag gnäller och är missnöjd så vinner tyvärr det sistnämnda. Det ligger helt enkelt i vår natur.
Nu när du läser detta så kommer du säkert att tänka att det inte stämmer in på just dig, men tänk efter en stund så ska du se att det faktiskt stämmer.

Jag kan inte säga att jag kommer att bli bättre på att bli tacksam, men jag ska fanimej försöka!

TACK!

Kommentarer
Postat av: Veronica

Jag känner igen mig, jag gnäller och klagar mycket... allid problem med något :)

Men jag har haft det värre (tuff uppväxt mm) så jag är tacksam över det jag har idag, det hade kunnat vara så mycket värre.

Men det ligger i min natur att alltid klaga över något ;)

- f-n nu är ju bilen trasig haha :)

Men visst har du rätt, vi borde vara mer tacksamma :)

kramizzzzzzz

2011-01-11 @ 16:20:41
URL: http://www.virrisbyvirris.se
Postat av: Tiger

Känner igen mig! Bra tänkaefterinlägg! Tack.

2011-01-11 @ 18:53:45
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0